Cerrar

es | val   

Com elaborar una estratègia per a una campanya d’influencers?

Article escrit per Marta Celada de l'empresa BrandManic

Els influencers han demostrat ser una bona ferramenta per a les marques. A més, estalvien costos, ja que s'ha demostrat que són molt més eficaços que altres canals paid, amb un retornament d'11,69 $ per cada dòlar invertit. Gràcies als influencers pots externalitzar la producció del contingut i arribar a grans audiències molt especialitzades.

Si ens fiquem en la pell d‘una empresa, ja tenim clar que volem fer una campanya amb influencers però... com comencem? En esta entrada us oferirem algunes pinzellades per tal de traçar una estratègia amb instagramers, youtubers, bloggers i la resta de creadors de contingut.

1.- OBJECTIUS

El més important en una campanya d’influencers és centrar un objectiu de campanya, és a dir: què volem aconseguir? Com en qualsevol altra acció de màrqueting, ens podem plantejar objectius estratègics (a llarg termini) o tàctics (a curt termini).

Estos són alguns exemples d’objectius a plantejar:

  1. Generar awareness sobre un producte (o sobre una promoció, una campanya, l’entrada a un mercat concret, un llançament...).
  2. Augmentar o millorar la seua presència en línia.
  3. Dirigir tràfic a una web.
  4. Crear o augmentar comunitat en xarxes socials.
  5. Millorar el seu posicionament web.
  6. Incentivar la venda d’un producte.
  7. Generar branding o entreteniment.
  8. Instruir sobre l’ús d’un producte.
  9. Generar peticions d’informació, registres...

El fet d’establir objectius de campanya ens ajudarà a mesurar l’eficàcia de les accions a través de mètriques com ara el CPM (Cost per Mil Impressions), el CPC (Cost per Clic), el CPF (Cost per Fan), el CPV (Cost per Visualització), etc.

Si es té qualsevol d’estos objectius, els influencers són un bon canal.

2.- TIMING

És rellevant establir un timing de campanya, amb un principi i una fi determinats. Això va molt lligat al punt número 1, ja que en funció dels objectius podem establir una temporalitat de la campanya.

Per exemple, si el nostre objectiu és donar difusió a una promoció que dura dues setmanes, haurem de plantejar els impactes amb influencers dins d’esta temporalitat. No obstant això, si volem construir una comunitat en xarxes socials, haurem d’establir un període que abaste de 3 a 6 mesos.

Dins d’esta temporalitat també podem determinar diferents fases de la campanya, com per exemple una primera fase de creació de contingut, una altra fase de difusió del contingut i una tercera fase d’engagement, generant així una dinàmica de tipus sorteig.

3.- PRESSUPOST

La definició d’un pressupost de campanya ho determinarà tot: la quantitat d’influencers i el seu abast, el nombre de publicacions, tindre accés a uns canals o a uns altres, la temporalitat de la campanya...

Estableix un pressupost coherent i suficient per a l'objectiu que tens en la campanya.

4.- TARGET

Quin grup o quins grups d’audiència vols impactar? Defineix-los tant amb criteris demogràfics com amb criteris qualitatius (estil de vida, hàbits, gustos...).

El target al qual et dirigeixes determinarà el tipus d’influencers i els canals on desenvoluparàs la campanya.

5.- SELECCIÓ D’INFLUENCERS

Ens aventurem en este punt a dir que una bona selecció de l’influencer és el 99 % de l’èxit d’una campanya.

El rellevant és la segmentació de l’audiència; com més qualificada i centrada en un tema estiga, major serà l’èxit de la nostra acció.

Per tant, a l’hora de triar un influencer no et centres només en el volum de la seua audiència, sinó que fes-ho també en l'afinitat que té amb la seua audiència (interaccions i comentaris que genera), en el seu grau d'expertise en un tema i en la qualitat de les seues publicacions.

BrandManic

4.688 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO