Cerrar

es | val   

Com ha evolucionat la venda i la comunicació?

Article de Jordi Llonch, expert en Lideratge de la comunicació, ventes, marketing i desenvolupament de persones.

Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)

Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)

Publicado el lunes, 24 de septiembre de 2018 a las 09:37

Tot evoluciona i la venta i la comunicació no són una excepció

Les neurociències aplicades al comportament en el moment de comprar, comunicar, liderar i en qualsevol àmbit del dia a dia, van suposar una autèntica revolució.

D’ella van nàixer conceptes com Neuroventes, Neuromarketing, Neurocomunicació, etc. que hui es convertixen en imprescindibles per a qualsevol que vulga interactuar amb una societat cada dia més exigent i no diguem ja si vol viure de qualsevol disciplina relacionada amb les persones.

 

En aquest post parlarem del concepte de Neuroventes

Neuroventes, no és una nova forma de vendre, és simplement “l’única forma de vendre” Perquè vendre es millorar la realitat del teu client, siga qui siga. Partim de que no es tracta de vendre un producte, es tracta de que tu ets el producte i és important com et comuniques per a marcar la diferència amb altres productes.

Les Neuroventes són l’aplicació dels avanços en el coneixement del cervell i la neurociència als sistemes i processos de negoci per a fer-los eficaços. Naixen de la necessitat d’estudiar i implementar tècniques científiques per aconseguir tancaments de venta efectius. En altres paraules, les neuroventes són un procés pel qual el venedor, amb l’aplicació d’aquest mètode, intenta seduir a una persona per a generar en ella reaccions positives, emocions profundes, un potent record i una gran experiència. Així aconseguiràs no solament transformar a aquesta persona en client sinó també aconseguir la seua fidelitat amb el producte o servei oferit.

Si tenim en compte allò explicat anteriorment, podem ressaltar una frase d’un dels referents en Neuroventes i neuromarketing , Jürgen Klaric: “Abans vendre era una tècnica, hui també es una ciència”.

 

Per a què servixen?

Gràcies a les neuroventes, hui en dia sabem com vendre a la ment ja que està comprovat científicament que les decisions de compra depenen, prop d’un 85%, dels instints i les emocions, diferenciant-se de la venta tradicional que va únicament referència a la lògica i la raó del consumidor.

“Vendre sense vendre és la nova forma de vendre”. Jünger Klaric. Per a finalitzar, podem agregar que les Neuroventes seguixen tres principis fonamentals de gran valor que s’aporten al client: Disminuir el dolor, estalviar energia i generar plaer i emoció

Aleshores, la missió del venedor/comunicador és despertar el dolor (pain/necessitat) del client per a poder donar-li un missatge que enganxe(claim) i tancant amb un missatge(gain) que desperte el desig del client (generant plaer i emoció).

Assistir a conferències, tallers, llegir llibres sobre aquesta disciplina és hui fonamental per a fer front al repte de comunicar/vendre millor.

Si tenim aquestos ítems en compte, aprendràs que és necessari investigar perquè ens comportem com ens comportem i així deixar de vendre a la gent i començar a vendre a la ment.

La gent ama comprar però odia que li venguen.

7.807 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO