Com ha evolucionat la venda i la comunicació?
Article de Jordi Llonch, expert en Lideratge de la comunicació, ventes, marketing i desenvolupament de persones.
Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)
Publicado el lunes, 24 de septiembre de 2018 a las 09:37
Tot evoluciona i la venta i la comunicació no són una excepció
Les neurociències aplicades al comportament en el moment de comprar, comunicar, liderar i en qualsevol àmbit del dia a dia, van suposar una autèntica revolució.
D’ella van nàixer conceptes com Neuroventes, Neuromarketing, Neurocomunicació, etc. que hui es convertixen en imprescindibles per a qualsevol que vulga interactuar amb una societat cada dia més exigent i no diguem ja si vol viure de qualsevol disciplina relacionada amb les persones.
En aquest post parlarem del concepte de Neuroventes
Neuroventes, no és una nova forma de vendre, és simplement “l’única forma de vendre” Perquè vendre es millorar la realitat del teu client, siga qui siga. Partim de que no es tracta de vendre un producte, es tracta de que tu ets el producte i és important com et comuniques per a marcar la diferència amb altres productes.
Les Neuroventes són l’aplicació dels avanços en el coneixement del cervell i la neurociència als sistemes i processos de negoci per a fer-los eficaços. Naixen de la necessitat d’estudiar i implementar tècniques científiques per aconseguir tancaments de venta efectius. En altres paraules, les neuroventes són un procés pel qual el venedor, amb l’aplicació d’aquest mètode, intenta seduir a una persona per a generar en ella reaccions positives, emocions profundes, un potent record i una gran experiència. Així aconseguiràs no solament transformar a aquesta persona en client sinó també aconseguir la seua fidelitat amb el producte o servei oferit.
Si tenim en compte allò explicat anteriorment, podem ressaltar una frase d’un dels referents en Neuroventes i neuromarketing , Jürgen Klaric: “Abans vendre era una tècnica, hui també es una ciència”.
Per a què servixen?
Gràcies a les neuroventes, hui en dia sabem com vendre a la ment ja que està comprovat científicament que les decisions de compra depenen, prop d’un 85%, dels instints i les emocions, diferenciant-se de la venta tradicional que va únicament referència a la lògica i la raó del consumidor.
“Vendre sense vendre és la nova forma de vendre”. Jünger Klaric. Per a finalitzar, podem agregar que les Neuroventes seguixen tres principis fonamentals de gran valor que s’aporten al client: Disminuir el dolor, estalviar energia i generar plaer i emoció
Aleshores, la missió del venedor/comunicador és despertar el dolor (pain/necessitat) del client per a poder donar-li un missatge que enganxe(claim) i tancant amb un missatge(gain) que desperte el desig del client (generant plaer i emoció).
Assistir a conferències, tallers, llegir llibres sobre aquesta disciplina és hui fonamental per a fer front al repte de comunicar/vendre millor.
Si tenim aquestos ítems en compte, aprendràs que és necessari investigar perquè ens comportem com ens comportem i així deixar de vendre a la gent i començar a vendre a la ment.
La gent ama comprar però odia que li venguen.
24/09/2018 09:37 | Trianabueno
Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)