Cerrar

es | val   

L’Economia Circular a debat a l’esdeveniment Focus Pime Marina Baixa

Els assistents han pogut conèixer casos d’èxit i dades reals que argumenten el potencial d’aquest model econòmic

Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)

Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)

Publicado el martes, 02 de octubre de 2018 a las 16:41

Mostrar ampliado

Ponentes mesa redonda casos de éxito del territorio

Ponentes mesa redonda casos de éxito del territorio

Mostrar ampliado

Nicola Cerantola en un momento de su ponencia

Nicola Cerantola en un momento de su ponencia

El potencial de l’economia circular al naixement de nous models de negoci o a projectes de creixement dins de les organitzacions, ha sigut el tema central de Focus Pime i Emprenedoria Marina Baixa, celebrat, hui, dimarts 2 d’octubre a l’Alfàs del Pi. Els casos d’èxit del territori així com la conferència de Nicola Cerantola han donat llum i dades significatives sobre aquest model econòmic sostenible.

La jornada ha començat a les 9.00 hores amb un café networking en el qual els assistents han pogut establir els primers contactes amb la resta de participants, així com amb ponents i organitzadors. Posteriorment, la regidora de formació i desenvolupament local de l’ajuntament de L’Alfàs del Pi, Dolores Albero, inaugurava l’esdeveniment donat rellevància a les possibilitats de l’economia circular i a la importància d’organitzar actes que donen difusió a aquest model econòmic o a qualsevol altra iniciativa de desenvolupament sostenible. Per la seua part, Joaquín Alcázar, director de CEEI Elx, reptava els assistents a veure la jornada com a una oportunitat per a desenvolupar nous projectes que suposen canvis a la societat.

Sis empreses han presentat els seus casos d’èxit com a mostra de la capacitat de les organitzacions per a desenvolupar nous projectes i models de negoci que tinguen en compte les necessitats de la humanitat. El director de Dinapsis, Jorge Ballesta, ha començat presentant Dinapsis, el centre tecnològic pioner en la gestió integral de l’aigua. Posteriorment ha explicat alguns dels principals projectes que tenen en marxa relacionats amb l’economia circular i les possibilitats d’innovació existents a aquesta àrea. Javier Ruiz, responsable de comunicació a CM Plastik ha aprofitat la seua intervenció per a presentar el projecte “Economia circular cercana”. Es tracta d’un segell de qualitat amb el qual, a més de donar visibilitat als projectes que realitzen amb materials reciclats, es pretén generar consciència sobre aquest tema.  Altre dels participants, Fernando Casado, CEO de Nightway, ha presentat les innovacions que han creat amb materials luminiscents sostenibles i ha donat alguns consells als futurs emprenedors. Per la seua part, Mariola Marcet, CEO de Upcyclick ha explicat com el seu projecte busca donar valor a les possibilitats que brinda la customització de peces de roba usada per a reduir l’impacte mediambiental que suposa comprar roba nova. El CEO de Biomival, Rafael Aparicio, ha deixat constància de que els anys d’experiència de la natura són un aval fiable per a usar-la com a referencia a l’hora de crear recursos per a l’entorn. D’ahí que a Biomival treballen en el desenvolupament de solucions als problemes humans tomant la natura com a font d’inspiració. Finalment, la impulsora de la plataforma d’oci i turisme sostenible Ecovamos, Maria José Fuertes, ha explicat que el seu projecte va sorgir com a resultat del seu interés per contribuir a la millora de l’entorn i com una opció per a ajudar les persones a trobar, en un mateix lloc, les possibilitats de compra, turisme i oci sostenible al seu abast. A més ha destacat que el valor diferencial de la plataforma és que s’ha crear una comunitat en la qual clients i empreses són un.

Nicola Cerantola, CEO de Ecologing, era l’encarregat de tancar la jornada amb un plenari centrat en les oportunitats d’emprenedoria sostenible ja existents. Cerantola ha començat contextualitzant la situació actual en la qual la societat es troba immersa, com a resultat dels canvis socials, tecnològics i ambientals que s’han donat als últims anys per a qüestionar el model econòmic actual i la necessitat d’apostar per nous models, capaços d’alinear els interessos de les empreses amb els de la humanitat. A més ha posat alguns exemples de casos reals ja existents al mercat que complixen amb aquest propòsit. L’expert finalitzava la seua ponència subratllant la importància d’entendre be el problema a l’hora de desenvolupar un projecte, així com la necessitat de formació constant per a millorar i adaptar-se als canvis.

Focus Pime i Emprenedoria Marina Baixa ha deixat constància de que empresa i cuidat del medi ambient no són termes que es contraposen. A més, ha deixat entreveure les possibilitats d’un model econòmic encara per explotar que s’obri camí com a única solució viable d’emprenedoria i innovació.

4.098 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO