Cerrar

es | val   

La Cabanenca, la reinvenció d’un negoci familiar en un sector tradicional.

Entrevistem Vicente Llopis i Bárbara Felip de La Cabanenca

Publicado por paloma
martes, 30 de junio de 2015 a las 13:59

Entrevistem Vicente Llopis i Bárbara Felip de La Cabanenca

- Bon dia als dos. Què és la Cabanenca?

És com a nosaltres ens agrada anomenar-ho, una «gastrocarnisseria».

- «Gastrocarnisseria», fins això hem arribat ja amb allò de gastro. Este terme està molt de moda dins del sector de l’hostaleria, no és així? De la gastronomia sobretot.

Sí. Hem volgut una miqueta sumar-nos a l'hostaleria, passar d'una carnisseria-xarcuteria tradicional, artesana, amb molt de nom a Borriana. Tenim els nostres establiments a Borriana i hem volgut sumar-nos una miqueta a la nova moda de l’hostaleria i crear un xicotet mercat gastronòmic dins d’un poble com és Borriana.

- És a dir, que no es tracta d'un nou negoci que acaba de aparéixer i que es diu gastrocarnisseria, sinó que heu fet un canvi, una transformació al llarg del temps fins convertir-lo en el que és ara mateix, una gastrocarnisseria. Però bé, què és una gastrocarnisseria?

Una gastrocarnisseria es podria comparar amb aquelles botigues gourmet que van sorgir durant un temps i que actualment tenen un altre nom; no ho anomenarem ja només gourmet, sinó un poc interés per la gastronomia, pel producte local. Com m’interessa la gastronomia, vull que em talles el millor pernil que tingues ara mateix, el millor filet que tingues, i jo me'ls menjaré. Que m’oferisques el millor del producte de mercat, i això és el que únicament pretenem oferir, que no és gens innovador però sí que ho és en estos moments. És a dir, sempre s’ha volgut oferir el millor producte però tal volta no sempre s’ha aconseguit; nosaltres volem presentar-te’l d’eixa manera a la taula.

- El que pot cridar l'atenció és que ara mateix, si realment hi ha un tipus de consumidor que està demanant esta exigència, imagine que el preu serà més elevat que un altre tipus de producte.

Sí, la veritat és que hi ha molta gent que ho demana, però no es tracta d'una qüestió de preu, sinó de relació qualitat/preu. Si tu pagues més per un producte és perquè saps que la seua qualitat és millor. No vol dir que els nostres productes siguen més cars, sinó simplement són millors. Potser estigues pagant un poc més però no per un pernil o un tros d’entrecot igual al que hi ha en un altre lloc El consumidor quan ix vol pagar qualitat i bon producte, i això és el que li oferim, a més d’un preu assequible.

- Feu algun tipus d’elaboració pròpia?

Sí, tots els embotits i la xarcuteria els elaborem nosaltres artesanalment. Ve de família, de Vicente, qui ens pot contar un poc, ja que ve dels seus rebesavis, i continuem fent-ho de la mateixa manera. Òbviament ara tenim maquinària i algunes coses més, però l’elaboració continua sent en una peixera al mercat, davant de la gent, com fa 200 anys.

- Vicente, la teua família porta molts anys en això de la xarcuteria?

Sí, venien des de Cabanes ja en cotxe de cavalls per fer el mercat. La Cabanenca és una empresa familiar que va començar l’any 1853.

- Escolta, i què va passar en la vostra família per dir: anem a fer este canvi, transformarem un poc el negoci de la nostra carnisseria-xarcuteria de tota la vida per oferir això com a valor afegit? Per què?

Perquè ens agrada viatjar, i en eixir ens adonàrem que a la resta dels llocs anaven transformant-se així; veiem que els mercats anaven posant zones de degustació amb molta acceptació. I això a la nostra zona no existia.

- No podíeu quedar-vos endarrerits, veieu que això era l’evolució d’este tipus de negoci. I què és el que fa que els vostres embotits en este cas siguen especials? Eixa elaboració artesana?

Clar, producte de qualitat i elaboració pròpia que fa que el nostre producte siga únic. De fet, sentim comentaris a la botiga de clients que proven la nostra hamburguesa de vedella i diuen que sap a vedella. Home, és que porta vedella!!

- On i quan va començar esta nova línia de negoci?

A través del CEEI vam participar en un programa que té l’Ajuntament de Borriana i en el qual participa el CEEI com a assessor tècnic, Burriana Innova, el qual ens va ajudar a llançar-nos definitivament.

- Heu ampliat un poc l’oferta de producte?

Sí, ja que a banda del que hem dit de la gastrocarnisseria, també estem ampliant el producte i el servici: menjar per emportar-se, menjar preparat, que també és un poc diferent d'una casa de menjars en grans quantitats, ja que ací nosaltres seguim la nostra línia de tots els nous servicis o productes que oferim. Donar una bona qualitat amb els millors productes, portar a casa la compra, hem fet un restyling a la nostra identitat corporativa, ja tenim una pàgina web amb venda en línia i volem treballar moltíssim més en això, de manera que no parem i estem un poc en tota eixa línia.

- El que comentàvem: un negoci tradicional que ha volgut avançar, no estancar-se i oferir tot el que avui dia la societat tal volta requereix.

Clar, mana la gent. Nosaltres ens adaptem a les exigències i les necessitats intentant detectar-les i anticipar-nos per tal d’oferir al nostre client el que satisfaça les seues necessitats o, fins i tot, crear-li’n d’altres.

- Qui diries que són els vostres clients?

El nostre target de clients són els que tenim de tota la vida, que són dones d’a partir de 45 anys, ames de casa la majoria, i també un altre tipus de gent que està començant a vindre i als quals també hem volgut dirigir-nos. Gent que està molt acostumada a anar a grans superfícies on es menja un pollastre i realment no sap a pollastre, de manera que nosaltres el que estem intentant és arribar a tota esta gent per tal de fer-los la vida més fàcil i còmoda, ja que sabem que ningú no vol passar avui dia una hora fent cua en un restaurant. I a més que hi ha una creixent preocupació per la salut a través del consum d’aliments de qualitat i amb garanties de ser el que diuen ser.

- Moltes gràcies i ens veiem al mercat de Borriana.

3.013 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO