CREA 360 «La RSE impulsa sostenibilitat, igualtat d’oportunitats i cohesió»
Joaquín Palací, Rafael Montaner i José Blanes són promotors de CREA 360
Publicado por jtormo
lunes, 01 de diciembre de 2014 a las 12:23
Joaquín Palací, Rafael Montaner i José Blanes són promotors de CREA 360
Crea360 és una empresa de recent creació que es dedica a fomentar els processos de desenvolupament local i la dinamització econòmica. L’equip tècnic de CREA 360 està constituït per Joaquín Palací Soler (geògraf, màster i doctorand en Desenvolupament Local i Innovació Territorial), Rafael Montaner Brotons (economista, Social Media i màster en Desenvolupament Local i Innovació Territorial) i José Blanes Bernabeu (enginyer tècnic topògraf, enginyer en geodèsia i cartografia i màster en Educació Secundària).
- Per què penseu que és important que les empreses apliquen estratègies de Responsabilitat Social Empresarial?
Més enllà de les accions ètiques o socialment responsables que es poden dur a terme en l'empresa, l'important és la planificació estratègica que es fa d'elles. Una organització podrà utilitzar l’RSE per crear valor, i així es trobarà davant la possibilitat de modificar el seu balanç i comptar resultats gràcies a la implantació de l'ètica i la Responsabilitat Social a l'Organització.
Al cap i a la fi, l’RSE és un element impulsor de la sostenibilitat, d’igualtat d'oportunitats i de cohesió social, de manera que està estrictament lligat a la productivitat i la competitivitat de l’empresa.
- Quin és el procés que seguiu amb les empreses amb les quals treballeu?
El primer cas consisteix a diagnosticar l’estat actual de l’empresa. Utilitzem uns qüestionaris que tractem a través d’un model matemàtic basat en la interpretació gràfica, els quals ens permeten tindre una radiografia de l’RSE en l’empresa mitjançant la percepció dels stakeholders o entorn de l’empresa. A partir d’ací, fem una bateria de propostes perquè siga l'organització mateixa qui decidisca com implantar l'RSE, en quins terminis i amb quins recursos. Els objectius poden variar des de la millora de la imatge de la marca fins a la maximització del benefici.
És aleshores quan treballem conjuntament amb l’empresa per tal de monitorar i, de manera periòdica, mesurar l’impacte de les accions d’RSE que s’hagen dut a terme.
- Pel que ens dius, la importància de l’RSE radica en la fase posterior al diagnòstic i disseny de l’estratègia, és a dir, en l’aplicació de les accions a executar.
La implantació de l’RSE depén de multitud de factors; és per això que no podem comptar amb un «estàndard» en matèria de plans d'RSE, però sí podem utilitzar la metodologia i el marc normatiu disponible per dissenyar un procés d'elaboració i implementació que ens duga a aconseguir els objectius establits i identificar els valors de l'empresa. Un altre aspecte que no podrem obviar serà com estes bones pràctiques afecten i es veuen afectades per l’entorn macro i micro d’esta empresa; de manera que l’RSE haurà d’anar associada a un full de ruta, unes directrius i uns indicadors que ens ajuden a mesurar l’impacte de les accions d’RSE perquè este saber fer revertisca en l'empresari de manera tangible, així que possiblement haurem de conjugar la rendibilitat social amb la rendibilitat empresarial o econòmica, fugint de les accepcions pejoratives del terme.
- Existeix algun reconeixement oficial a les empreses socialment responsables?
N’hi ha molts, i són perfectament compatibles amb la implantació de l'RSE; possiblement complementaris. L’objectiu és el d’establir un nou estil de gestió empresarial a través del desenvolupament sostenible, i estos reconeixements oficials contribueixen a promoure i consolidar les pràctiques socialment responsables en l'empresa.
Más información sobre CREA 360
01/12/2014 12:23 | jtormo