Cerrar

es | val   

Què són els «SINGLES» per a Màrqueting?

Article de Paco Lorente i Francisco Torreblanca

Publicado por PatriciaSV
martes, 30 de junio de 2015 a las 09:57

El consumidor avança, l’entorn canvia i les estratègies que les marques han de llançar al mercat també han de fer-ho. Els models familiars estan canviant i la comunicació per a estos nous models familiars és el nou repte a aconseguir.

La comunicació com la coneixem fins ara ha estat enfocada des dels primers espots dels anys 50 a una dona tipus ama de casa que cuidava els xiquets i els productes atorgaven «satisfacció» en les diferents feines de la llar, mentre que l'home apareixia com a la font dels ingressos econòmics de la família. A més, els matrimonis tenien diversos fills, on la unitat familiar era gran.

En els anys 80, la dona comença a incorporar-se al mercat laboral, i els espots reflecteixen el nou model de família, on el nombre de fills descendeix i l'estàndard passa a ser una «parella amb dos fills».

En els 90 continua descendint el nombre de membres de les famílies, la publicitat comunica sobretot emocions per tal de fidelitzar els consumidors i es veuen els homes i les dones en una gairebé igualtat social. Apareixen homes fent feines de la llar, dones executives que condueixen esportius, parelles Dinkis (parelles amb dobles ingressos però sense fills)...

En l’actualitat, la publicitat també reflecteix els nous models de família. Així sorgeixen noves representacions, com la tendència per part de les parelles espanyoles a l'adopció, parelles del mateix sexe, etc.

Busquen este espot de la marca de detergent Puntomatic, on feien una aposta per la implicació de l’home en les feines de la llar: «Una vegada un home va posar una llavadora i no va morir».

Si observem les estadístiques actuals a Espanya, veiem que 1 de cada 4 individus en edat de casar-se roman fadrí, cosa que contrasta amb la realitat de fa 50 anys. Si preguntem als nostres majors que són els «singles» (de l’anglés, fadrins), no ho sabran, però si els preguntem què són els fadrins (o fadrines), ens diran: «persones que mai no s’han casat ni han tingut fills; una miqueta rars i infeliços». Els temps han canviat.

Hem passat del «fadrí» amb tot el negatiu a «single», sinònim de lliure, feliç i econòmicament correcte. Actualment el 22 % de les llars espanyoles són unipersonals, una xifra que és relativament baixa si la comparem amb París o Nova York, per exemple, on hi ha més habitatges d'una sola persona que formats per parelles.

I... a qui ens dirigim quan llancem les nostres estratègies de productes o servicis? Per al màrqueting, el «single» és una persona independent, que viu a soles, ja siga fadrina, divorciada o vídua, major de 25-30 anys i amb una situació econòmica favorable.

Cal tindre en compte que estes persones «singles» mengen més fora de casa, viatgen més a l’estranger, usen més Internet i tenen tendència a anar més al gimnàs i utilitzar marques.

Les dones «singles» gasten un 20 % més en cosmètica que les dones casades.

Consumidors «singles», però les llars al cap i a la fi són iguals, necessiten gairebé el mateix que un altre, però en dosis més xicotetes.

Un públic molt important al que no hem de perdre de vista.

Autors:

Paco Lorente – www.pacolorente.es

Francisco Torreblanca – www.franciscotorreblanca.es

Sinaia Marketing

20.422 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO