Cerrar

es | val   

6 tendències clau per tal d’innovar

Article de Javier Sastre

Publicado por PatriciaSV
viernes, 25 de septiembre de 2015 a las 17:59

Analitzar les principals tendències de consum és una de les formes més senzilles de trobar oportunitats per innovar amb èxit.

Perquè, en essència, consisteix a detectar i treballar oportunitats que estan ben alineades amb els vents favorables dels mercats, amb les corrents de consum creixents.

Crec que no cal insistir en que el contrari no funciona: no es pot innovar en contra del vent i, en molts casos, resultarà extremadament difícil el simple fet de sobreviure (que s’ho pregunten a la indústria de les sales de cine o de l'edició de llibres impresos...).

Per això, sempre he pensat que és molt important estar atent a quines són les tendències de consum més importants que apareixeran a curt termini o que, fins i tot, ja ens envolten. Quines són algunes de estes tendències clau l'any 2015?

1. AMOR LOCAL

Parla del desig (cada volta més, convertint-se en exigència) dels consumidors per relacionar-se amb empreses i marques que es preocupen més del que passa localment, a nivell «micro».

Demanant que, en un moment donat, arriben fins a on no ho estan fent les institucions mateixes, per culpa de la falta de recursos o de les retallades permanents derivades de la crisi.

La petrolera Shell ha patrocinat la construcció d’un camp d’entrenament en un barri pobre de Sao Paulo perquè els xiquets juguen al futbol i a on les xafades dels xavals s'acumulen, juntament amb l'energia recollida per plaques solars, per encendre els focus del camp per la nit. Així, poden continuar jugant molt més de temps en lloc d'haver de deixar-ho quan enfosqueix i dedicar-se a altres activitats menys educatives.

2. JUGA-DORS

A les persones ens agrada jugar. Esta tendència parla de posar-nos temporalment en mans d’alguna marca, de confiar en ella, assumint el risc de la incertesa de no saber el que passarà. A canvi de què? D’obtindre una experiència sorprenent, divertida, memorable. Alguna cosa que puguem recordar i comptar moltes vegades.

L’aerolínia KLM ofereix per només 99 € bitllets setmanals a cinc destinacions desconegudes. Compres el dilluns, el dimarts et confirmen la destinació, el divendres voles i tornes el dilluns següent abans de les 10.00 hores.

3. AL SEU SERVICI!

Cada vegada són més les indústries en les quals els consumidors tenen la batuta a la seua mà. Això ha fet que moltes empreses canvien la seua antiga arrogància per una accentuada vocació de servici.

Esta vocació de servici s’està portant hui més enllà, en combinar-se amb una apressant per als consumidors: el seu temps.

Hui dia els consumidors mostren tolerància zero a qualsevol tipus d’espera, de manera que les empreses hauran d’eliminar al màxim els temps d’espera en tot el seu cicle de relació amb els clients o, si això no és possible, omplir estos temps amb continguts i experiències que valguen la pena.

La cadena Starbucks ha creat una app beta per al mòbil amb la qual permet a clients habituals d’un Starbucks fer la seua comanda abans d'arribar al local, de manera que quan hi apareixen la tenen preparada.

Sense necessitat de cues ni esperes.

4. MARQUES HUMANES

La interacció entre marques i consumidors, principalment en el món en línia, en les diferents plataformes socials (Facebook, Twitter...) està passant d’estar centrada en una resposta ràpida i en moltes ocasions (intentant ser) divertida a buscar coses un poc més profundes: generositat real, preocupació real per canviar les coses que no estan bé, compromís amb uns valors... Fins i tot els consumidors estan començant a fixar-se i a valorar aquelles empreses que no pretenen mostrar contínuament una façana perfecta: les marques més humanes són imperfectes, i així ho reconeixen, com els éssers humans més madurs.

La cadena Art Series Hotel Group et permet quedar-te més temps a la teua habitació el dia de l’eixida sense pagar més, sempre que l’habitació no s’haja reservat per a un nou inquilí.

5. INTERNET PELS VOLTANTS

Es indubtable que la tecnologia ens envolta per tot arreu, i cada volta més.

Cada vegada hi ha més dispositius connectats a nosaltres i entre ells (està ací ja la increïble nova revolució de la Internet de les Coses) per fer-nos una vida més fàcil i còmoda per tal de protegir-nos millor.

Estan sorgint multitud de dispositius connectats que ens permeten interactuar amb ells de manera molt senzilla i intuïtiva.

Ací tenim la nova iniciativa d’Amazon, Amazon Echo, un assistent personal per a tots els membres de la família que s’activa per veu (dient en veu alta el nom que li hàgem posat): des d’enciclopèdia parlant fins a music-box, recordatori de notes, elaborador de llistes de la compra, locutor de notícies en temps real o home del temps.

6. ECONOMIA DIFUSA

Les empreses estan confiant cada vegada més en els consumidors mateixos per millorar els seus productes i, fins i tot, passant-los la responsabilitat de crear nous productes i servicis.

Això passa perquè reconeixen que «el coneixement està allà fora» i per aconseguir estrènyer relacions i interactuar de forma més intensa amb ells. El consumidor, al mateix temps, rep recompensa de diverses formes (diners, estatus, reconeixement, prestigi, comunitat, etc.).

Domino´s Pizza ha tingut la iniciativa de permetre als clients mateixos crear les seues pizzes, personalitzar-les i pujar-les a la plataforma en línia de la companyia. Cada vegada que algú compra estes creacions, el seu autor cobra entre 0,25 i 4,50 $.

Com podem veure en esta breu ressenya, es tracta d’un món en permanent canvi que no fa m és que oferir-nos, constantment, oportunitats per a modificar indústries senceres.

Javier Sastre de Sastre&asociados

2.761 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO