10 aspectes a considerar en les nostres campanyes d’email-marketing
Una campanya d’email-marketing legal requereix la presa en consideració d’alguns aspectes importants.
Publicado el domingo, 16 de octubre de 2016 a las 18:45
A l'hora de fer conéixer els nostres servicis o productes, un dels mitjans més utilitzats és l'enviament de correus electrònics a una base de dades d'usuaris o potencials clients.
No obstant això, esta activitat pot ser causa de múltiples problemes, ja que estes comunicacions transgredeixen el previst en la Llei Orgànica de Protecció de Dades i la Llei de Servicis de la Societat de la Informació i el Comerç Electrònic.
Revisarem ara alguns aspectes importants a l’hora de plantejar-nos la realització d’accions d’email-marketing:
- El correu electrònic és una dada personal.
- Si és una dada personal, hem de tindre consentiment per a tractar-lo.
- L’usuari podrà lliurement i en qualsevol moment deixar de rebre comunicacions.
- Cal informar prèviament a l’hora de l’arreplegada de les dades qui som, què farem amb la informació i on poden exercir els drets els propietaris d'estes dades personals.
- Prèviament haurem d’haver declarat davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades que disposarem d’un fitxer de dades personals.
- Si la informació l’hem recopilada de les telefonades fonts accessibles al públic, tenim l’obligació d’informar l’usuari d’on hem tret la informació i, a més, concedir un termini de trenta dies per obtindre el consentiment per poder fer ús d'esta informació.
- Una pàgina web no està considerada font accessible al públic per la LOPD i, per tant, no podem recopilar informació d’ella per fer enviaments publicitaris.
- Si les dades s'han obtingut prèviament a partir d’una relació professional/comercial, estes es poden utilitzar en els nostres enviaments mantenint sempre les mateixes garanties cap als usuaris en el tractament de les seues dades.
- En les comunicacions s’ha d’incloure clarament la identificació del remitent, com així ho recull l’article 20 de la Llei de Servicis de la Societat de la Informació i el Comerç Electrònic.
- La LSSICE recull també al seu article 21 que «Queda prohibit l'enviament de comunicacions publicitàries o promocionals per correu electrònic o un altre mitjà de comunicació electrònica equivalent que prèviament no s'hagen sol·licitat o expressament autoritzat pels destinataris d'elles». Més clar, impossible: si no hi ha consentiment, no pot haver-hi comunicació.
Com hem vist, iniciar una campanya d’email-marketing no és tan simple com enviar uns cents de correus electrònics. A banda del missatge, el qual mereix tractament individualitzat, és fonamental que l’origen de les dades que gestionarem siga totalment legal per poder garantir l'èxit de la campanya i no incórrer així en sancions.