Cerrar

es | val   

Álvaro Quintanilla desvela les claus de la innovació oberta davant de més de 70 empresaris

Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)

Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)

Publicado el miércoles, 21 de noviembre de 2018 a las 10:13

Mostrar ampliado

Asistentes jornada innovacion abierta

Asistentes jornada innovacion abierta

Mostrar ampliado

El alcalde de Elche inauguró el acto junto al presidente del CEEI Elche y el Vicepresidente del Grupo Soledad

El alcalde de Elche inauguró el acto junto al presidente del CEEI Elche y el Vicepresidente del Grupo Soledad

El Saló d’Actes del Grup Soledat es convertia, en el matí d’ahir, en un espai obert al coneixement per als més de setanta assistents a l’esdeveniment. La jornada, organitzada per l’Ajuntament d’Elx i el CEEI Elx, va donar a conèixer les últimes tendències i realitats relacionades amb la innovació oberta de la mà dels experts en desenvolupament de nous models de negoci, Álvaro Quintanilla i Menno Marien.

L’alcalde D’Elx, Carlos González, va ser l’encarregat d’inaugurar la jornada junt al president del CEEI Elx, José Javier García i el vicepresident del Grup Soledat, Joaquín Pérez. González va destacar que donar suport a aquest tipus de jornades suposa donar suport al teixit industrial de la ciutat d’Elx ja que, com va explicar, la innovació a les empreses és fonamental per a ser ser competitius al mercat.

El responsable de desenvolupament de Producte de Loop, Álvaro Quintanilla, va exposar les principals tendències del mercat actual i algunes de les claus que defineixen la innovació oberta. Així, va insistir en la importància de la velocitat a l’hora de desenvolupar nous projectes. Segons Quintanilla, la sobreexplotació del mercat i la velocitat de canvi, fan de la rapidesa, la millor defensa de les petites empreses per a trobar el seu lloc al mercat. L’expert en innovació també va parlar del coneixement i el valor d’aprofitar-lo a les empreses per a construir i donar vida a nous productes i models de negoci basats en eixe know how de les organitzacions.  

Després del café networking, Menno Marien i Álvaro Quintanilla van donar a conèixer quatre casos d’èxit, on han col·laborat amb grans empreses, per argumentar com la innovació oberta i el treball col·laboratiu  amb altres organitzacions o amb els propis clients, pot suposar el sorgiment de nous models de negoci amb els quals aportar valor a l’empresa. Com van destacar, les organitzacions han de ser ecosistemes oberts disposats a treballar en noves oportunitats.

A la vesprada, diferents empreses vinculades amb la ciutat d’Elx, van poder experimentar, en primera persona, la creació d’un cas d’èxit real d’innovació oberta basat en la generació de noves oportunitats de negoci per mitjà de l’explotació del coneixement intern i la captació de coneixement extern.

L’organització d’aquest tipus de jornades és un exemple més de l’interés del CEEI Elx per potenciar la innovació oberta al territori i conseqüentment, el creixement del teixit industrial a la província d’Alacant.

3.489 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO