Cerrar

es | val   

Com mesurar les meues competències de líder?

Mesa Trabajando
ARIMA CONSULTORIA Y GESTION S.L.

ARIMA CONSULTORIA Y GESTION S.L.

Publicado el lunes, 05 de diciembre de 2016 a las 12:32

Després de definir en anteriors articles el concepte de «competències», a més d’identificar-ne aquelles que necessita el líder actual i com aprendre-les, hui ens centrem en com mesurar les nostres competències de líder.

En primer lloc, i abans d’entrar en matèria, cal aclarir: a què ens referim quan parlem de «mesurar competències»? Mesurar o avaluar competències és el procés mitjançant el qual es recopilen evidències i es realitza un juí d’elles, tenint en compte criteris preestablerts, per tal d’oferir retroalimentació i millorar la idoneïtat de la persona.

Les organitzacions són molt conscients que la mesura de competències d’un empleat, i concretament d’aquells que ocupen llocs de direcció, resulta de gran utilitat, ja que permetrà optimitzar el seu acompliment professional.

Per esta raó cada volta hi ha més empreses que se sumen a la gestió per competències (la qual comprén des de l’avaluació 3600 a l’avaluació de personal directiu, el desenvolupament individual a través de programes formatius, promocions internes, processos de selecció de personal, etc.).

Quins són els encarregats de fer les avaluacions? L’ideal és optar per avaluadors professionals, ja que estan entrenats i coneixen les tècniques per analitzar el comportament observable dels avaluats, basant tots els seus juís en fets objectius. En el seu defecte, és important que aquelles persones que assumiran el rol d’avaluadors reben una mínima formació prèvia.

D’un mode resumit, la metodologia que se segueix en un procés d’avaluació per competències la podríem sintetitzar de la següent manera:

  • Fase 1: establir i definir clarament i d’un mode operatiu les competències a avaluar.
  • Fase 2: graduar cada competència establint nivells (preferiblement en quatre nivells perquè no hi haja opció intermèdia).
  • Fase 3: assignar a cada nivell comportaments identificatius o representatius que servisquen de guia i faciliten l’avaluació.

Una avaluació de competències professional oferirà informació objectiva, vàlida i fiable sobre les competències, el potencial, la motivació i els interessos de l’avaluat, sent el punt de partida per al desenvolupament professional i personal de l’individu, per això la seua importància. Recordem que «el que no es mesura no es pot controlar, i el que no es controla no es pot gestionar».

Les persones som per naturalesa cautes davant d’allò desconegut, ens resulta incòmode detectar, predir... en definitiva, avançar-nos al que no coneixem, i preferim gestionar a partir del conegut. Però no oblidem que totes les persones duem al nostre interior una sèrie de qualitats, habilitats i competències les quals, si les detectem i entrenem, ens serviran com a punt de partida per minimitzar ambigüitats i incerteses i, al mateix temps, ens ajudaran a traure el millor de nosaltres.

www.arimaconsultores.com

5.995 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO